cum sa te mentii slaba

Cu trecerea anilor te intrebi probabil cum sa slabesti si sa fi sanatos in acelasi timp. Corpul nostru nu mai functioneaza ca in trecut. Cu cat imbatranim cu atat este mai subred sistemul nostru digestiv. Mai ales persoanele in varsta trebuie sa aibe grija de nutritie. Dar de unde sa stim ce este bun pentru organismul nostru?

Odata cu varsta si functiile organsimului se inrautatesc. Astfel iti pui intrebarea cum sa slabesti sanatos. Sistemul respirator nu mai este atat de puternic astfel intervine si lipsa de oxigen. Sistemul circulator are si el lipsuri de aceea apare si arteroscleroza. Muschii devin mai slabi, apare lipsa de hormoni si astfel poate aparea si osteoporoza. Pot aparea si alt gen de probleme:

  • persoanele in varsta sunt mai predispuse la infectii si boli deoarece sistemul imunitar este slabit
  • pielea produce mai putina vitamina D care este necesara la obsorbtia calciului. ( este recomandata expunerea zilnica la soare )
  • digestia este incetinita; astfel enzimele sunt mai putine
  • plamanii nu mai functioneaza cum trebuie iar tesuturile sunt deshidratate
  • mirosul si gustul este diferit. Pentru a schimba toate acestea trebuie sa ne schimbam obiceiurile alimentare. Avem aici cativa factori la care ar trebui sa fim atenti:

Energia

Dieta pentru persoanele mai in varsta ar trebui sa fie bogata in nutrienti si corespunzator echilibrata cand vine vorba de calorii. De exemplu, o femeie de 60 de ani care cantareste 70 de kg ar trebui sa consume 1850 de kcal, in schimb ce o femeie de 25 de ani si 70 kg ar trebui sa consume 2100 kcal.

Proteinele

In ceea ce priveste cantitatea de proteine pentru persoanele mai in varsta nu este deloc de neglijat. Unii recomanda 2 kg pentru 1 kg de greutate corporala. Altii recomanda 1,5 kg pentru 1kg de greutate corporala. Nu trebuie sa uitam sa luam si 60mm de potasiu pe zi. Potasiul este foarte important pentru inima.
Proteinele trebuie sa fie de origine animala pentru ca acestea sunt de cea mai buna calitate. Este recomandat sa mananci proteine cu grasimi scazute, peste, carne, sunca, oua. Ar trebui sa mancam carne si peste de 3-4 pe saptamana.

Grasimea

Ar trebui sa consumam 1g de grasime pentru 1kg de grasime corporala. Recomandat este sa consumam grasimi vegetale din moment ce sunt bogate in acizi grasi esentiali.

Carbohidratii

Cantitatea de carbohidrati ar trebui sa fie de 2,5-2,75 g per kilogram de masa corporala. Ceea ce este important este sa aducem aportul necesar de celuloza organismului. Persoanele mai in varsta au nevoie de 30-40g de celuloza pe zi. Este recomandat sa fie dizolvata in apa (fructe, legume, vegetale, plante,cereale) deoarece scade nivelul de colesterol si de glucoza in sange. Oricum celuloza solubila este la fel de importanta. Ea combate obstructiile. De asemenea trebuiesc eliminate si dulciurile.

Vitaminele

Daca vrei sa sti cum sa slabesti repede trebuie sa iti aduci aminte sa iti aprovizionezi organismul cu vitaminele necesare. Persoanele mai in varsta ar trebui sa consume mai multa vitamina C -25%, mai multa vitamina B1 si B6 – 25-5% si mai multa vitamina E – 100%.

Trebuie sa consumam peste ca heringul, macroul, ton, somon, dar de asemenea trebuie sa consumam si lapte si untura de peste. Aceste produse sunt bogate in vitamina D. Dieta noastra trebuie sa fie bogata si in antioxidanti ca vitamina A, C si E, betacaroten si polifenoli. Aceste substante combat radicalii liberi.

In timp ce gatim multe produse isi pierd vitaminele. Pentru a evita acest lucru in loc sa prajim mai bine le fierbem.

Mineralele

Oasele persoanelor mai in varsta duc lipsa de calciu. De aceea ar trebui sa consume in jur de 1200mg de lapte sau iaurt pe zi.

Daca cineva nu tolereaza lactoza, in loc de lapte poate consuma iaurt sau kefir. De asemenea puteti cumpara produse ce contin calciu din farmacie. La fel de importante sunt si magneziul si potasiul. Aceste minerale sunt responsabile pentru buna functionare a inimii. Persoanele in varsta trebuie sa consume mai mult zinc, fier si vitaminele B12 si B9. De aceea suplimentele alimentare ar putea fi necesare.

Suplimentele minerale

Vitaminele si mineralele nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra, cu toate ca nu trebuie nici sa exageram. Prea multe vitamine, mai ales un exces de vitamina A poate duce la dureri de cap si la caderea parului. De aceea nu trebuie sa exageram ci sa luam vitamine in mod regulat.

Lichidele si alte trucuri

Daca vrei sa afli cum sa slabesti sanatos inainte de toate trebuie sa consumi multe lichide. Pe zi sunt recomandate 6-8 pahare de apa. O dieta trebuie sa fie usoara, sa mananci legume si cat mai putin sarat. De asemenea se recomanda 5 mese pe zi. Daca nu iti este foame poti manca si de 6-7 ori pe zi, portii mici de mancare. Felul in care este servita mancarea este la fel de importanta. Cateodata este necesar sa adaugam dietei noastre si nutrienti. Toate acestea sunt necesare pentru a afla cum sa slabesti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here